Lindse Durpskwis groot succes!

Na de inspannende kwisavond van vorige week was het afgelopen zaterdag 17 november tijd voor een ontspannende avond voor de deelnemers. Dat gebeurde in de vorm van een feestavond en de prijsuitreiking. Maar voor het zover was, moest eerst nog een laatste ronde gespeeld worden, waarbij een aantal songteksten voorgelezen werd door niemand minder dan Jan van Veen van Candlelight.

Nadat de winnaars bekend waren, was het tijd voor een mooi feestje, opgeluisterd door DJ Siem. En daarvan bleven velen nog genieten tot in de late uurtjes.

Kortom: het waren 2 geslaagde avonden voor zowel de deelnemers als de organisatie. Op naar volgend jaar, naar de 3e Lindse Durpskwis!

Klik voor het uitslagenboek hier. En ga voor de foto's naar de fotopagina en voor de film naar de filmpagina!

Plaats Teamnaam Totaal punten Teamnummer
1 We hauwe nie van vaoren 742 29
2 Per consumptie wijzer 682 26
3 Mafketel Chicks 677 19
4 KNAL 664 4
4 C.G. De Smeerkezen 664 30
5 De Fistbisten 651 18
6 De Bakkersbende 648 22
7 RV-11 team 646 67
8 De Plekzakken 643 5
9 Goed Gek 636 38
10 Lindwurmen 631 14
11 Loenatiks 623 3
12 Blaosangels 615 60
13 De to(o)n is gezet! 611 40
14 Blaost um up! 603 33
15 Slagerij van Alphen 602 20
16 Roothans ons cafe 601 2
17 De Lolmakers 600 7
18 Dur gestoke kaort 596 41
19 De KUULkant 593 45
20 Quizutwel 589 53
21 Strik 588 21
21 Buurtschap Zevenhuizen 588 48
22 De Betweters 584 32
23 Connie Moeilijker 574 44
24 Wrakk 573 25
25 Ratjetoe 572 15
26 De razende rackets 567 6
26 Oud indrinkhok 567 36
27 Snollebollekes 566 24
28 CV Hatseflats 559 16
28 Witte Tonnie 559 55
29 De Pleisterplakkers 557 56
30 Willem Tell & Kerkakkers 556 57
31 ‘T Rietje 552 35
32 Team de Molenberg 547 23
33 De Sputjes 543 37
33 Cafe Vrienden 543 47
34 Lindtellectueel 540 1
35 Voor spek en bonen 534 17
35 Kwispelturig 534 27
35 Per seconde grijzer 534 58
36 Dikke vrienden! 528 28
36 PC de Durpszettertjes 528 42
37 Blaossisters 522 8
38 Auw schut 514 13
39 Kwisutwel 510 31
40 OBELISK 508 10
41 Føëpp 507 39
42 Regtonderduntorre 506 11
43 Buurtvereniging De Houttuin 496 49
44 Limoncello’s 489 34
45 MultipleBlaos 474 59
46 De Mazzel 466 46
47 Team Gezellig 462 51
48 Op 't nippertje 440 66
49 Géén idee!!! 438 54
50 Loatbrassers 431 9
51 De Jong Schut van Lind 427 52
52 t Strijps Kapelleke 420 12
53 Vaak bende te bang 402 43
54 Door het Lind & over de Streejp 387 61
55 De Rooie Mutsen 347 62
56 De Beerbuikjes 341 50
57 Brouwersbende 338 65
58 CV mutsenclub 310 63
59 CV Op z'n Kantje 287 64

 

0
0
0
s2sdefault

Jaarvergadering CV De Lindse Blaos

Op donderdag 8 november hield carnavalsvereniging De Lindse Blaos weer haar jaarvergadering in Herberg De Scheuter. Met ongeveer 80 leden was er sprake van een goede opkomst. Tijdens de vergadering werd teruggeblikt op het afgelopen seizoen, door onder andere de secretaris en Prins Robert dun Urste. En ook werd er vooruitgekeken naar het komende seizoen, waarvan deze vergadering de aftrap was.

Binnen de Raad van Elf hebben 5 personen afscheid genomen, te weten, Ronald en Thea Tax, Marco en Geertje van Stipdonk en Hans Hulsen. Achter de schermen blijven zij zich inzetten voor de vereniging. De aftredende leden hebben samen 62 jaar Raad van Elf ervaring! Als dank voor hun inzet werden zij uitgebreid bedankt.

Om de vrijgekomen plaatsen in de Raad van Elf in te vullen, zijn Prins Robert dun Urste en Prinses Nienke, Arnold en Inge van Weert, Rob van Dijk en Jodien Bakermans en Robin van de Sande voorgesteld. Zij werden allen met een ruime meerderheid van stemmen gekozen en zullen toetreden tot de Raad van Elf.

Tijdens de jaarvergadering werd ook bekend gemaakt dat tennisvereniging TCL dit jaar de organisatie van het jeugdcarnaval op zich neemt. Ook het komende seizoen zal de Jeugdraad van Elf aangevuld worden door kinderen uit Leende en Strijp die in groep 7 zitten.

Op zondag 16 december zullen zij zich aan het grote publiek presenteren in Blaospaleis De Meent.

Niet alleen heeft Vice-Vorst Hans Hulsen afscheid genomen van de Raad van Elf, maar ook van het bestuur. Als zijn opvolger werd Marijn van Dijk- van den Boomen voorgesteld. Het bestuur is verder aangevuld met Eric van Ooijen. Kijk op de pagina Organisatie voor de indeling van het voltallige bestuur.

Met de jaarvergadering achter de rug is het nieuwe seizoen geopend. Dat is een mooi moment om u aan te melden als lid van de carnavalsvereniging. Dat kunt u doen kunt u doen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoonnummer 06-41120063. De contributie bedraagt € 11,00 per jaar.

0
0
0
s2sdefault

Geslaagde Cabaretavond!

Afgelopen zaterdag 29 september organiseerde Carnavalsvereniging De Lindse Blaos weer haar jaarlijkse cabaretavond. Traditiegetrouw is dit het laatste evenement van het huidige seizoen en gaat vanaf nu het vizier op het komende carnavalsseizoen.

In een goed gevulde zaal was het weer prima toeven, met optredens van diverse prijswinnende tonpraoters. Om te beginnen Dirk Kouwenberg, als tandarts. Hij werd gevolgd door Hans Keeris als marktkoopman, c.q. vishandelaar. Daarna was het tijd voor een muzikaal intermezzo van Plus Minus, waarbij diverse aanwezigen ludiek op de hak genomen werden. Dat was ook het geval bij de buut van Erik Mulder, die als bewoner van een woonwagenkamp een prima buut neerzette. Hij werd gevolgd door een muzikaal intermezzo van Ons Jongens. En de avond werd op ludieke wijze afgesloten door Andy Marcelissen, op een van hem bekende wijze.

Kortom: een zeer geslaagde avond als einde van het carnavalsseizoen!

0
0
0
s2sdefault

Lindse Durpskwis

Na het succes van de 1e Lindse Durpskwis wordt hieraan dit jaar een passend vervolg gegeven, waarbij het de vraag is wie de opvolger van “Per Consumptie Wijzer” wordt. Het antwoord op deze vraag komt op zaterdag 17 november 2018, tijdens de prijsuitreiking van de 2e Lindse Durpskwis, gecombineerd met het Openingsbal. Een week eerder, op zaterdag 10 november 2018, vindt de kwisavond plaats, met wederom een divers aanbod aan vragen en opdrachten. Met ook dit jaar voor ieder wat wils!

Er wordt wederom gestreden in teams van 10 tot 15 personen, in een locatie naar keuze. Het maximum aantal teams is bepaald op 70. De inschrijving is gesloten!

Klik hier voor het reglement

Zie hieronder de ingeschreven teams!!

1 Lindtellectueel
2 Roothans ons cafe
3 Loenatiks
4 KNAL
5 De Plekzakken
6 De razende rackets
7 de lolmakers
8 Blaossisters
9 Loatbrassers
10 OBELISK
11 Regtonderduntorre
12 t Strijps Kapelleke
13 Auw schut
14 Lindwurmen
15 Ratjetoe
16 Cv hatseflats
17 Voor spek en bonen
18 De fistbisten
19 Mafketel Chicks
20 Slagerij van Alphen
21 Strik
22 De Bakkersbende
23 Team de Molenberg
24 Snollebollekes
25 Wrakk
26 per consumptie wijzer
27 Kwispelturig
28 Dikke vrienden!
29 We hauwe nie van vaoren
30 c.g. De Smeerkezen
31 Kwisutwel
32 De Betweters
33 Blaost um up!
34 Limoncello’s
35 'T Rietje
36 Oud indrinkhok
37 De Sputjes
38 Goed Gek
39 Føëpp
40 de to(o)n is gezet!
41 dur gestoke kaort
42 PC de Durpszettertjes
43 Vaak bende te bang
44 Connie Moeilijker
45 De KUULkant
46 De Mazzel
47 Cafe vrienden
48 Buurtschap Zevenhuizen
49 Buurtvereniging De Houttuin
50 De beerbuikjes
51 Team Gezellig
52 De Jong Schut van Lind
53 Quizutwel
54 Géén idee!!!
55 Witte Tonnie
56 De Pleisterplakkers
57 Willem Tell & Kerkakkers
58 Per seconde grijzer
59 MultipleBlaos
60 blaosangels
61 Door het Lind & over de Streejp
62 De Rooie Mutsen
63 CV mutsenclub
64 Cv Op z'n Kantje
65 Brouwersbende
66 Op 't Nippertje
67 Raad van 11 (buiten de prijzen om)

 

0
0
0
s2sdefault